Róże karnawałowe

Tłusty czwartek mamy już za sobą a u mnie wczorajsze słodkości, pieczone po raz pierwszy w życiu :) Ale warto było spróbować :) 


 Składniki:
- 50 dag mąki
- 10 żółtek
- 1 łyżka spirytusu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 6 łyżek śmietany
- 1 białko
- cukier puder do posypania
- wiśnie do dekoracji ( ja użyłam mrożonych )

Przygotowanie:
Do mąki dodajemy żółtka, śmietanę, proszek do pieczenia, spirytus i szczyptę soli. Mieszamy i zagniatamy ciasto. Wstawiamy do lodówki na pół godziny. Następnie ciasto cienko rozwałkowujemy i wykrawamy po 3 krążki różnej wielkości, każdy nacinamy na brzegach ( z czterech stron ). Każdy krążek zlepiamy roztrzepanym białkiem i smażymy w głębokim tłuszczu na złoty kolor. Ostudzone róże posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy wiśniami.







Komentarze

  1. Witam, za ciekawy blog wystawiłam Nominację do Liebster Blog Award. Po więcej szczegółów zapraszam do mnie. Pozdrawiam, Renata.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz