Nigella Lawson

Od dzisiaj, co jakiś czas chciałabym się z Wami dzielić odczuciami na temat przeczytanych przezemnie w ostatnim czasie książek i mam zamiar czytać te, polecane przez Was. Nie wszystkie będą dotyczyć kulinarii, bo oprócz gotowania jestem tzw. "molem książkowym".
Mój pierwszy wpis rozpocznę biografią Nigelli Lawson napisaną przez Panią Gilly Smith pt. "Nigella Lawson kulinarna bogini". Ci co mnie znają wiedzą, że jestem fanką Nigelli, mam prawie wszystkie jej książki, które uwielbiam przeglądać, bo samo patrzenie na Nią sprawia mi ogromną przyjemność.
Gilly Smith przedstawia fakty z życia Nigelli, które mimo sławy, pieniędzy i wpływowych przyjaciół nie było usłane różami. Wyłania nam się obraz kobiety zakompleksionej, żyjącej w cieniu matki dopiero miłość męża Johna (przez wielu uważanego za autora sukcesu Nigelli) zmieniło jej pogląd na siebie i otoczenie. W czasach wychudzonych modelek pokazała, że kobiece krągłości są sexy i że gotowanie to nie obowiązek lecz przyjemność dla ducha i ciała. Autorka opisuje zarówno dokładny przebieg kariery jak i prywatne życie bohaterki, jej walkę o życie matki, ukochanej siostry a potem także męża, którzy to przegrali nierówną walkę z rakiem. Sposoby radzenia sobie z tak trudnymi sytuacjami czynią z niej prawdziwą kobietę z krwi i kości a nie tylko postać z telewizjii. Nigella może i miała łatwiejsy start dzięki wpływowej pozycji ale nie każdy potrafi tak pokierować swoim zyciem. Wszystkich zainteresowanych poznaniem początków powstania "kulinarnej bogini" odsyłam do lektury.


Komentarze