Muffinki pomarańczowe

Szybkie, pyszne i aromatyczne.


 Składniki:
- 4 pomarańcze
- 500 g mąki
- 240 g cukru
- 4 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 szklanki maślanki
- pół szklanki oleju
- 2 jajka


Przygotowanie:
Pomarańcze obieramy, 2 kroimy na małe kawałki a z dwóch wyciskamy sok i łączymy go z maślanką, jajkami i olejem. Dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia, cukrem oraz kawałkami pomarańczy. Foremki wypełniamy ciastem do 3/4 objętości. Pieczemy w temperaturze 180 C przez 25-30 minut (na ciemnozłoty kolor). Po ostygnięciu posypujemy cukrem pudrem. Mi z tej porcji składników wyszło 46 sztuk.
Jeśli chodzi o foremki na muffinki ja używam sylikonowych. Przez długi czas używałam papierowych papilotek ale ciężko było je potem wyciągać i przede wszystkim szybko się kończyły. Jak raz spróbowałam tych sylikonowych to już bym je nie zamieniła na nic innego (muffinki nawet gorące można wyciągać a potem tylko umyć i gotowe na następne wypieki).
Ja moje kupiłam w internecie oraz w Ikei.


Komentarze