Drożdżówka sypana

Do tej pory ciasto drożdżowe kojarzyło mi się z długim wyrabianiem i częstym zakalcem, dlatego też do tej pory nie spróbowałam go zrobić właśnie przez takie opinie i przesądy. Dlatego ucieszyłam się jak spotkałam na swojej drodze przepis na tą właśnie drożdżówkę prostą a smaczną.
 

   Składniki:
- 100 g drożdży
- 1 szklanka cukru kryształu
- 1 cukier waniliowy
- 4 jajka
- 1 szklanka oleju
- 3/4 szklanki mleka
- 4 szklanki mąki pszennej
- szczypta soli


Przygotowanie:
Do dużej miski wsypujemy w kolejności: pokruszone drożdże, na drożdże wsypujemy cukier kryształ, na cukier waniliowy, na cukry roztrzepane jajka, na jajka olej, na olej mleko o temperaturze pokojowej, na mleko przesianą mąkę a na wierzch szczypta soli. To wszystko zostawiamy na 3 godziny (nie mieszając) w ciepłym miejscu. Po 3 godzinach wyrabiamy chwile robotem, żeby tylko składniki się połączyły.

W międzyczasie przygotowujemy
kruszonkę

Składniki:
- 1 szklanka mąki
- pół szklanki cukru kryształu
- pół kostki zimnego masła

Wszystkie składniki kruszonki siekamy, jak będą posiekane zarabiamy tak aby składniki się połączyły. Następnie zawijamy w folię i wkładamy do lodówki, bądź na chwilkę do zamrażarki.

Wyrobione ciasto wylewamy do formy. Możemy na to położyć ulubione owoce a na owoce pokruszyć w palcach kruszonkę. Moja tym razem za długo siedziała w zamrażarce więc starłam ją na tarce. Wkładamy do piekarnika 180 C na ok 1 godzinę.



 

Komentarze